Ik weet nog goed toen ik dit blog startte; in de eerste drie maanden schreven zich slechts vijf mensen in voor mijn nieuwsbrief, waaronder een familielid. 😥 Ik worstelde in het begin met de volgende vraag:
Meer nieuwsbrieflezers krijgen, hoe doe je dat?
Email is nog steeds een heel belangrijk middel om jezelf in de kijker te plaatsen; het is meer dan 40 keer effectiever dan bijvoorbeeld social media om aquisitie te doen bij klanten.
Dat valt niet te negeren…
Met een nieuwsbrief kun je een jarenlange relatie opbouwen met je inschrijvers.
Meer nieuwsbrieflezers, da’s mooi…
Maar hoe kun je ervoor zorgen dat jou e-maillijst elke maand groeit?
Dat staat in onderstaande infographic van Eliv8 Group, die 21 gouden tips geeft om meer nieuwsbrieflezers te krijgen.
om er een paar te noemen:
- Voeg een opt-in formulier toe op je website. Veel studies hebben uitgewezen dat het gebruik van opt-in formulieren, zoals de Hello Bar, de conversie met 200 tot 500 % laat toenemen!
- Zorg voor een snelle website. Doe je dat niet, heb je kans dat de bezoekers snel afhaken.
- Plaats een mogelijkheid tot feedback voor bezoekers. Als je een feedback tool gebruikt zoals Qualaroo, om live de vragen van bezoekers te beantwoorden, zal dat meer interactie tot gevolg hebben. Mensen raken nieuwsgierig en schrijven zich in voor je nieuwsbrief.
Nog meer ‘gouden’ tips? Je leest ze hieronder!
Eerlijk is eerlijk, ik heb ze nog niet allemaal toegepast om meer nieuwsbrieflezers te krijgen.
Maar, en dat is het goede nieuws…
… inmiddels krijg ik elke week nu wel nieuwsbrief aanmeldingen. Dat komt bijvoorbeeld omdat ik een lead magnet op mijn pagina heb te staan. Dat is een banner met invulveld waarbij bezoekers zich kunnen aanmelden voor de nieuwsbrief. Als ze dat doen, krijgen ze gratis het eBook ’36 online tools om je website te verbeteren’. Een cadeautje, en dat werkt.
Een tweede stap die ik toepas, is dat ik onder elk artikel een invul formulier zet waarbij bezoekers zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief.
Zo worden ze na het lezen van een artikel nog even eraan herinnert dat ze zich ook kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief.
Deze twee ‘ingrepen’ zorgde op WPjournalist al voor 300 procent meer inschrijvers in de laatste drie maanden.