Het ei is gelegd; je hebt een fantastisch eBook geschreven, een unieke cursus ontwikkeld of nieuw product gelanceerd. Maar hoe krijg je dit aan de man (of vrouw)?
Landingspagina’s kunnen jou bezoekers overtuigen om een specifiek product of dienst te kopen.
Een ongelooflijk mooi middel om je verkopen flink omhoog te stuwen, met soms tot wel twee tot drie keer zoveel sales. Er is nu een tool waarmee een landingspagina maken simpel, snel en goedkoop is: Instapage.
Je hebt misschien wel een website, maar daar staan tien of misschien honderd producten op. De bezoeker weet niet waar hij moet kijken en zal snel de website verlaten.
Veel duidelijker is een speciale pagina voor dat ene product of dienst. En die pagina steekt zo in elkaar dat de bezoeker met krachtige argumenten ertoe wordt verleid om dat product of dienst te kopen.
Voor elke branche geschikt
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit in welke business je zit. Landingspagina’s zijn vrijwel in elke branche effectief te gebruiken.
Als je bijvoorbeeld een online cursus voor afvallen hebt ontwikkeld, kun je met een landingspagina die cursus specifiek onder de aandacht brengen. Je vertelt wat je klanten met de cursus kunnen bereiken, wat de voordelen zijn en hoe ze de cursus kunnen aanschaffen.
Willen ze nog niet direct tot koop overgaan, dan kun je ze vragen of ze zich willen aanmelden voor meer informatie, of zich aanmelden voor de nieuwsbrief. En kun je ze alsnog op een later moment benaderen met een aanbod.
Landingspagina maken
Tot voor kort was het vrij duur om een landingpagina te ontwikkelen; je moest een landingspagina maken door een websitebouwer in te huren, hosting regelen en misschien nog een tekstschrijver vragen om de goede content te maken. Maar er is nu een prachtige oplossing: Instapage.
Het is even uitvogelen hoe het werkt, maar binnen een paar uur kun je al een kant-en-klare landingspagina maken en live zetten. En kun je onmiddellijk met de verkoop beginnen. Je kunt er een nieuwsbrief en je social media aan koppelen.
Iets heel nieuws is A/B testing, misschien heb je deze Engelse term wel eens langs zien komen. Wat het is? Je kunt testen hoe verschillende soorten landingpagina’s scoren. Werkt een video beter dan alleen foto’s? Je ziet precies wat de conversie van elke website is. De website die het best scoort, zet je dan in voor je product of dienst.
Op Instapage staan tientallen voorbeelden van templates die je kunt gebruiken. Ben je niet tevreden, kun je ook nog bij Themeforest terecht voor echt hele mooie en professioneel uitziende templates. Als je wilt, kun je ook je eigen domein kiezen. Bijna alles is mogelijk.
Enkele waardevolle tips hoe zo’n landingspagina goed scoort:
– Het moet meteen duidelijk zijn wat de bezoekers op je landingspagina kan verwachten. Je moet dus direct het probleem van de klant schetsen en daarna vertellen dat jij de oplossing hebt.
– Zorg voor foto’s van hoogwaardige kwaliteit. Een filmpje kan natuurlijk ook en kan nog meer overtuigingskracht geven.
– Leid de bezoekers niet teveel af met een uitgebreide menubalk, teveel links naar andere pagina’s. Belangrijk is dat je je bezoeker naar die ene belangrijke knop loodst, de call-to-action knop.
– Een aantrekkelijke vormgeving, vlotte teksten, veel witruimte maakt het voor de bezoeker makkelijker om z’n weg te vinden. Begin ook met een opvallende kop om aandacht te trekken. En maak gebruik van de juiste kleuren. Zo wijst onderzoek uit dat Nederlanders graag op een oranje knop drukken.
– Belangrijk onderdeel van de landingspagina’s zijn testimonials. Dat zijn korte reacties van klanten die goede ervaringen hebben met het product of dienst dat je aanbiedt.